من، احمد جعفری، با محدودکردن حق استفاده از اینترنت مخالفم. مخالفت کنید

جرقه

5 آهنربا قدرتمند برای مجذوب کردن مخاطب

ایده‌هایی برای ایجاد جرقه در ذهن مخاطب

سلام دوستان من احمد جعفری‌ام.
در مطالب قبلی به این نتیجه رسیدیم، برای اینکه بتونیم اطلاعات تماس مخاطب (لید) روجمع‌آوری بکنیم حتما باید 3 مورد مهم رو در نظر بگیریم :

  1. زمان اجرای معامله.
  2. مکان اجرای معامله.
  3. جنسی که در معامله تبادل می‌شود.

در مورد اینکه بفهمیم زمان اجرای معامله بربستر وب‌سایت بهتره چه ساعتی باشه، بطور مستقیم می‌تونیم از گوگل آنالیتیکس استفاده بکنیم و حتی بر بستر شبکه‌های اجتماعی هم می‌تونیم از گوگل آنالیتیکس بهره بگیریم.

اما مثلا آمارهایی که اینستاگرام به پبج‌های بیزینسی میده هم می‌تونه مفید باشه.

در مطلب قبلی به 2 مورد اول که زمان و مکان اجرای معامله بود پرداختم. دراین مقاله قصد دارم به مورد سوم بپردازم. در ادامه می‌خوام بگم در این معامله چه چیزی به مخاطب بدیم که احتمال قبول کردن پیشنهاد ما بیشتر بشه در واقع یک‌سری ایده‌های مختلف براتون آماده کردم که به‌راحتی می‌تونید اجرا کنید و از نتایجش لذت ببرید.

آهنرباهای قدرتمند

1.چک لیست

الف) خلاصه نکات مهم یک مقاله عالی : در این ایده می‌تونین نکات مهم یکی از بهترین مقالاتتون رو بصورت PDF برای دانلود مخاطبینتون قرار بدین و در ازای دریافت ایمیل بهشون لینک دانلود بدید. اما یادتون باشه کیفیت این محتوا باید بشدت عالی باشه که مخاطب ثانیه تامل نکنه و سریع اقدام بکنه.

ب) قدم‌های اجرائی : در این ایده می‌تونید فقط قدم‌های اجرائی رسیدن بهیک نتیجه ملموس رو لیست کنید و در ازاش ایمیل بگیرید.

ج) فراموش‌شدگان : یکسری افراد حرفه‌ای هستند که اکثر اوقات باید یکسری کارهای روتین و همیشگی رو انجام بدن که ممکنه مراحل اون کار رو یادشون بره یا یه‌چیزی جا بذارن. مثلا برای کار با فلان ابزار آشپزخونه باید 4 تا مرحله رو انجام بدی تا اون دستگاه شروع به کار بکنه یا برای رفتن به سخنرانی باید یسری وسیله یا ابزار با خودت ببری یا برای کسانی که فروش لوازم کوهنوردی دارن می‌تونه این باشه که برای رفتن به کوه باید حتما چندتا وسیله یا ابزار رو با خودت ببری.

حالا نکته اینه که اکثر اوقات یادشون میره؟ چرا؟ چون تو دنیای امروز اینقدر دغدغه زیاده که این موارد شاید فراموش بشه و همچین افرادی حتما بخاطر یه لیست از این مواردی که گفتم راه ارتباطیشون رو راحت در اختیار شما قرار میدن.

2.فهرست قیمت

الف) همه محصولات ب) پرفروش‌ترین‌ها ج) دسته‌ خاص
بطور کلی این ایده بیشتر برای کسب‌وکارهای B2B کاربرد داره و اطلاعاتی که بر اساس این 3 مورد تولید می‌کنید معمولا بدرد موردی که گفتم می‌خوره. مکان ارائه هم روی محصولات پرفروش یا دسته خاص و زمان ارائه هم می‌تونه 30 ثانیه بعد از ورود کاربر باشه.(اعداد صرفا مثال هستند)

3.فهرست منابع

در این ایده ایده کلی معرفی منابع مفید هست که بدرد دغدغه‌های ذهنی مخاطب بخوره! این منابع می‌تونه سایت، کتاب، ابزار و آدرس باشه.

4.کوپن تخفیف

مکان‌هایی که می‌تونید از کوپن تخفیف استفاده کنید : 1. صفحه تک محصول 2. فروشگاه 3. مقلات خاص

منظور از مقالات خاص یعنی شما برای اینکه یکی از محصولاتتون رو بفروشید اومدید براش یه محتوای خوب نوشتید که منجر به خرید محصول مورد نظرتون بشه پس می‌تونید روی این مقاله هم ایمیل جمع‌آوری کنید و بعد پیشنهادهای خوبی درباره همون محصول بدید چون این مخاطب‌ها دقیقا همون مخاطب‌های مرتبطی هستند که در مطالب قبلی بهش اشاره کردم.

اما دو مورد اول یکمی حساسه و خطرناک! چرا؟ چون تو این مورد قراره که داخل صفحه تک محصولتون یا فروشگاهتون یک کدتخفیف بدید که مخاطب ترغیب بشه و بخره حالا اگر مخاطب بفهمه که شما این کار رو به‌طور خودکار انجا می‌دید چی میشه؟ نمیخره تا کد تخفیف بگیره و ازطرفی عادت میشه که دائم کدتخفیف بگیره اار خیریه باز کریدن! پس اگر استفاده می‌کنید حتما زمان ارائه پیشنهاد رو زیادتر کنید تا فقط کسانی که واقعا به محصول شما علاقه‌مند هستند کد تخفیف رو ببینن.

5.مشاوره رایگان

در مشاوره رایگان که بین شرکت‌ها و کسب‌وکارها مرسوم هست 3 تا نکته رو درنظر داشته باشید :

  1. مشاوره برای خرید مناسب
  2. انتخاب رسانه مناسب
  3. نوشتن جزئیات مناسب

درواقع مشتری و مخاطب‌ها گاهی اوقات گیج هستن و سردرگم و تنها اگه شما از سردرگمی خارجشون بکنید تمامه و خرید می‌کنن! به‌همین راحتی پس با راهنمایی مشتری‌ها به اونها در انتخاب مناسب و در نهایت خرید مناسب کمک کنید.

در برخی از بازارها شما اگر واتساپ رو برای مشاوره رایگان انتخاب کنید هیچکس نمیاد ازتون مشاوره بگیره چون اصلا داخل واتساپ نیستن یا پیشنهاد بدید که ایمیل بدن بهتون راحت‌ترین راه تماس تلفنیه که می‌تونید ازش استفاده بکنید.

جزئیاتی که حتما باید برای مخاطب در پیام مشاوره رایگان بهش می‌دید لحاظ کنید اینه که، حتما قید کنید چند دقیقه تماس دارید و بگید درباره چی می‌خواین باهاش صحبت کنید.(یک مشاوره 15 دقیقه تلفنی رایگان برای خرید مناسب شما)

شاید اگر مخاطب زمان زیادی رو در صفحه مورد نظر شما بمونه احتمال اینکه مخاطب گیج شده باشه وجود داره البته بستگی به موارد دیگه داره که نمیشه اینجا دقیق گفت پس اگر مطمئن شدید که برای مخاطب همچین حسی پیش اومده حتما یک پاپ‌آپ مشاوره رایگان بهش نشون بدید.

موارد بسیار خلاقانه و جدیدتر دیگری وجود داره که حتما در آینده براتون منتشر می‌کنم. بدون معطلی ایده‌ها بالارو در سایتتون اجرا کنید و نتیجه‌ش را اینجا با من به اشتراک بگذارید. سوالی هم اگر بود حتما بپرسید 🙂

احمد جعفری

مهندسِ صنایعِ دیجیتال مارکترِ اصفهانی 😊 | هرچیزی که در طول چند سال مطالعه، تست و تجربه فهمیده‌ام را اینجا می‌نویسم

‫5 دیدگاه ها

  1. این عوامل ذکر شده در جذب مشتری و افزایش بازدید بسیار کاربردی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا